Advies kwaliteitszorg

Weinig sectoren zijn zo complex en dynamisch als de zorg. Zorgorganisaties hebben te maken met veel wet- en regelgeving.

Advies kwaliteitszorg

Weinig sectoren zijn zo complex en dynamisch als de zorg. Zorgorganisaties hebben te maken met veel wet- en regelgeving. Met onze kennis, advies en daadkracht zorgen we ervoor dat de kwaliteit van de zorg binnen jouw organisatie op een hoog niveau blijft en dat medewerkers met plezier en voldoening hun werk kunnen doen.

Koers en context van jouw organisatie

In de dynamische wereld van de zorg is het essentieel om continu te blijven ontwikkelen en innoveren.

Het is daarom belangrijk een helder beeld te hebben van de omgeving, de behoeften van de betrokkenen (belanghebbenden) en de mogelijke impact van veranderingen. Bureau Lagro biedt ondersteuning bij het in beeld krijgen van de context van een organisatie de belangrijkste ontwikkelingen. Naar aanleiding van de contextanalyse formuleren we acties om kansen en risico’s te managen.

 

Directiebeoordeling / organisatiebeoordeling

Ben jij op zoek naar een manier om de effectiviteit en efficiëntie van jouw organisatie te verbeteren? Ben jij op zoek naar een beoordeling waar jouw organisatie ook wat aan heeft? Bureau Lagro helpt je graag met het jaarlijks uitvoeren van een organisatiebeoordeling of directiebeoordeling.

Door jaarlijks een beoordeling uit te voeren, krijg je inzicht in de sterke punten van jouw organisatie en waar nog verbeteringen mogelijk zijn. Onze adviseur zal jouw organisatie op een objectieve en kritische manier onder de loep nemen. Zo weet je zeker dat je een eerlijk en betrouwbaar beeld krijgt van de huidige situatie en waar eventuele knelpunten liggen. Dit zorgt niet alleen voor een betere samenwerking en communicatie binnen de organisatie, maar ook voor een hogere klanttevredenheid en betere resultaten.

 

Wet zorg en dwang

Mei 2024 schreef de Inspectie Gezondheidszorgen Jeugd (IGJ) dat bij 60% van de nieuwe zorgaanbieders te weinig kennis is over de Wet zorg en dwang. Vaak weten zorgverleners en bestuurders niet wanneer ze onvrijwillige zorg verlenen en (h)erkennnen ze verzet van een cliënt niet goed. 

De Wet zorg en dwang regelt de rechten bij onvrijwillige zorg of onvrijwillige opname van mensen met een verstandelijke beperking en mensen met een psychogeriatrische aandoening (zoals dementie).

De kern van de Wet zorg en dwang is ‘Nee, tenzij’. De zorg voor ouderen met dementie en mensen met een verstandelijke beperking moet zoveel mogelijk op vrijwillige basis plaatsvinden. Soms kunnen mensen met dementie of een verstandelijke beperking niet (meer) zelf inschatten wat goed voor hen is. Zorgverleners helpen ze dan bij die keuzes. Het uitgangspunt van de Wet zorg en dwang is dat onvrijwillige zorg daarbij niet wordt toegepast, tenzij het niet anders kan.

Bureau Lagro kan helpen de Wet zorg en dwang te implementeren binnen jouw organisatie of het bewustzijn onder medewerkers vergroten middels de scholing Wet zorg en dwang. 

VideospeK

Waarom Bureau Lagro?

Bij Bureau Lagro streven we ernaar om een langdurige en vruchtbare samenwerking met onze klanten op te bouwen. Wij luisteren naar jouw wensen, denken met jou mee en bieden oplossingen die aansluiten bij jouw specifieke situatie. Je kunt altijd vertrouwen op onze professionaliteit, betrokkenheid en deskundigheid.

Bij Bureau Lagro staat persoonlijk contact met klanten centraal. Wij geloven dat een goede relatie met onze klanten essentieel is voor het bieden van de beste dienstverlening. Daarom hechten wij veel waarde aan het opbouwen van een vertrouwensband en het goed begrijpen van de wensen en behoeften van onze klanten.

Onze grootste toegevoegde waarde is dat wij kennis hebben van de gehele keten en ons grote nog immer groeiende netwerk van verwijzers, gemeenten (van backoffice en beleidsadviseurs tot inkooporganisaties), grote zorginstellingen en kleinschalige zorgaanbieders.

Integer en transparant, gedreven en proactief zijn bij ons de kernwaarden van ons hele handelen. Deze vormen de basis van onze samenwerking binnen de gehele keten van klanten en partners waar we mee te maken hebben. Vertrouwen is het toverwoord. 

Meer te weten komen?

Je kan vrijblijvend contact met ons opnemen!